Monday, January 5, 2009

USIA BUKAN HALANGAN, KITA BOLEH.....



“memikat pun mesti ada caranya. Tua pun boleh, kalau yang muda lagi baik,” itulah agaknya respon spontan calon PAS apabila dikelilingi perempuan tanpa memikirkan lagi soal muhrim atau tidak.


KUALA TERENGGANU, 3 Jan – Walaupun boleh dianggap nenek, asalkan ia adalah seorang wanita, calon PAS untuk pilihan raya kecil Kuala Terengganu, Abd Wahid Endut sanggup menaburkan janji akan menyuntingkan asalkan boleh memberikan kemenangan nanti.

Tidak hairanlah jika beliau berjanji akan “membantu menyediakan laluan ke syurga, kerana mengundi PAS dapat pahala. Pahala akan membawa kita ke syurga, apatah lagi jika sanggup berkorban apa saja demi melangsungkan perjuangan dan kemenangan PAS.”

Setelah lima penggal menjadi wakil rakyat di DUN Wakaf Mempelam, beliau amat dikenali paling banyak menaburkan janji. Seorang pengundi Kuala Terengganu ketika ditemui berkata, tidak menyangka Abd Wahid dipilih sebagai calon PAS untuk pilihan raya kecil Kuala Terengganu kali ini. "Saya gembira. Walaupun sudah tua, saya rela dan jika mengambil semuanya saya amat gembira.”

Memang benarlah seperti yang pernah dijanjikan oleh Dato Seri Tuan Guru Hj Abd Hadi Awang sebelum ini bahawa calon PAS adalah seorang yang baik , bertanggungjawab dan berjiwa perempuan. Berapa ramai pun tidak takut, tua atau muda bukan penghalang. Yang penting, ia mestilah perempuan. -(petikan dari bolokwokganu.blogspot.com)

1 comment: