Thursday, January 15, 2009

BOIKOT PRODUK AMERIKA YANG TERSOHOR ANWAR IBRAHIM

Ezam: Anwar talam dua muka

NASIR SUKIMAN

15 Januari 2009

TALAM dua muka – itulah dia Anwar Ibrahim – siang hari di depan penyokongnya sebaik dipecat daripada kerajaan pada 1998, dia mengutuk dan mengecam Dr Mahathir Mohamad.

Tetapi pada sebelah malam, apabila dia keseorangan, dia berasa kecewa dan memuji pula Perdana Menteri ketika itu lalu meminta dikasihani.

Isi hatinya yang gundah-gulana itulah menjadi kandungan surat pertama ditulis dan dikirimkan kepada Dr Mahathir oleh Ezam Mohd Nor, Setiausaha Politik Anwar Ibrahim ketika itu.

Orang yang tidak teguh pendiriannya itu kini memperkudakan sepenuhnya Pas walaupun Husam Musa (sekarang Naib Presiden Pas) sudah diberitahu oleh Ezam mengenai sikap, perangai dan betapa tidak berprinsipnya Anwar dalam hidupnya.

Semua ini didedahkan oleh Ezam di satu ceramah khas membongkar kandungan surat ditulis tangan dan ditujukan kepada Dr Mahahtir, pada Rabu malam, di markas Umno di Kampung Kubang Parit dalam kawasanundi Wakaf Mempelam, Kuala Terengganu.

Penduduk, penyokong UMNO dan kumpulan wartawan yang mula memenuhi kawasan markas dan sejak jam 8.00 malam lagi menunggu sehingga 11.25 tengah malam bagi Ezam memulakan pendedahan surat berkenaan.

Bagi bekas Ketua Pemuda Keadilan itu dan empat lagi bekas ketua exco Pemuda Keadilan iaitu Hamdan Taha (bekas timbalan ketua pemuda); Zahid Mat Arip (bekas naib ketua Pemuda ); Hamidzun Khairuddin (bekas ketua pemuda Keadilan Selangor) dan Azwanddin Hamzah (bekas ketua Pemuda Keadilan Wilayah Persekutuan) Anwar adalah orang yang harus dihindari dan tidak layak memimpin kerana sikap hipokritnya itu.

Dalam surat ringkas kepada Dr Mahathir itu, Anwar berkata dia , isteri dan anak-anaknya begitu terkejut dengan apa yang berlaku sekitar 2 September 1998 tetapi tetap memuji bekas PM kerana memastikan keselamatan keluarganya terjamin.

Kata Anwar, bapa dan ibunya juga meminta agar adik angkatnya iaitu Kusumatmadja yang ditahan dibebaskan dan tidak diapa-apakan.

Malah selanjutnya segala apa bantuan dan keprihatinan Dr Mahathir dan betapa getirnya keadaan Anwar tidak akan melupakan jasa baik PM itu.

Ezam menegaskan beliau hairan sikap talam dua muka Anwar itu terbawa-bawa hingga sekarang apabila dia tidak konsisten dalam memperjuangkan sesuatu seperti hukum hudud.

Bila di depan DAP, dia kata hudud tidak akan dilaksanakan tetapi kepada Pas ia patut pula untuk orang Islam saja.

Kepada Kit Siang, Anwar berkata:’”Brother Kit you don’t worry” tetapi kepada Hadi Awang dia mahu negara Islam ditegakkan.

Kesimpulan dalam ceramah hampir empat jam itu semua yang berucap menggesa pengundi Kuala Terengganu tidak memberi sokongan kepada Pas dan Parti Keadilan Rakyat serta sepatutnya memboikot ‘produk utama Amerika di Malaysia’ iaitu Anwar Ibrahim. -malaysiaaktif.com

1 comment:

simen said...

kahkahkahkah !!!!!!!!!