Tuesday, December 30, 2008

Lewat umum calon, masalah Pas Terengganu - Nik Aziz

Awang " bukan saya kata tapi Tok Guru bagitau "

KUALA TERENGGANU 29 Dis. - Kelewatan mengumumkan nama calon bagi Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu menonjolkan kegagalan Pas negeri mencapai kata sepakat dengan golongan ulama dan muda dalam parti itu.

Pas Terengganu juga dikatakan gagal mendapat sokongan mengenai calonnya daripada rakan pakatan pembangkang iaitu Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang mempunyai pilihan sendiri untuk diketengahkan sebagai calon.

''Ini masalah orang sini ( Pas Terengganu) dan bukan saya," kata Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat selepas merasmikan jentera Pilihan Raya Kecil Parlimen Kuala Terengganu dari Kelantan dan Wilayah Persekutuan di Masjid Hiliran di sini malam tadi.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, beliau tidak terlibat dalam pemilihan calon pilihan raya kecil tersebut kerana ia terletak di bawah bidang kuasa Pas Terengganu.

Timbalan Pengarah Jawatankuasa Induk Pilihan Raya Kecil Pas, Datuk Mustafa Ali bagaimanapun menafikan wujud masalah dalam menamakan calon parti itu untuk Pilihan raya kecil Parlimen Kuala Terengganu, sebaliknya menyifatkan kelewatan itu sebagai perkara biasa.

''Pas pada kebiasaannya mengumumkan calon yang akan bertanding sehari atau dua hari sebelum tarikh penamaan calon.

''Keputusan mengumumkan nama calon di Stadium Negeri di sini pada Khamis ini pun dikatakan awal daripada kebiasaan," katanya ketika dihubungi di sini hari ini. (Utusan Malaysia)

No comments: